سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: اگر کسی بخواهد عظمت اسلام را ببیند ایام حج به مکه برود و هر کس بخواهد عظمت شیعه را ببیند اربعین به کربلا برود، اکنون بالاترین جمعیت در ایام حج در حدود سه میلیون ولی در کربلا متجاوز از ۲۰ میلیون جمعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مؤمنی، مسئول دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، در خصوص حرکت عظیم و شور مردم در اربعین حسینی، بیان کرد: حرکت بسیار مهم اربعین امام حسین(ع) که حرکتی بسیار بسیار مهم و قابل توجه برای بقای دین و برای اثبات عالم تشیع است و برنامه هایی که هم اکنون دارد بسیار نافع است.

وی افزود: علت محدثه دین اسلام پیغمبر است که دین را کامل و جامع آورد و باعث ایجاد آن شد ولی آن عاملی که باعث شد این دین پایدار و استوار بماند نهضت و قیام امام حسین(ع) است و این علت مبقیه دین اسلام است که باعث بقا و تداوم است و لذا تا خداوندی خدا برجاست، پرچم شاه کربلا برپاست.

مسئول دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اصفهان با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) عاملی است که دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود مردم نسبت به دین و تشیع و نسبت به مسئله امامت و ولایت توجه بیشتری کنند و از خواب غفلت و نا آگاهی خارج شوند و کاملا متوجه به اصل اسلام و دین شوند.

کارشناس دینی با اشاره به عظمت و شرکت مردم در مراسم اربعین، خاطرنشان کرد: همانطور که می‌بینیم سال به سال مراسم اربعین باشکوه تر و با عظمت تر برگزار می‌شود و گفته اند که اگر کسی بخواهد عظمت اسلام را ببیند ایام حج به مکه برود و هر کس بخواهد عظمت شیعه را ببیند اربعین به کربلا برود.

وی افزود: اکنون بالاترین جمعیت در ایام حج در حدود ۳ میلیون ولی در کربلا متجاوز از بیست میلیون جمعیت است که این چنین اجتماع باشکوه و عظیمی در دنیا بی سابقه است که این نشانه عظمت تشیع است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به حدیث امام حسن عسگری(ع)، تصریح کرد: از علامت مومن پنج چیز است و یکی از آن پنج علامت زیارت اربعین است که یا خود را به کربلا برسانیم یا در هر جایی که باشیم زیارت اربعین امام حسین (ع) را بخوانیم، چون یاد و نام امام حسین (ع) باید زنده و پایدار بماند تا مکتب و هدف امام در کنار نامش پایدار بماند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار حوزه در رابطه با لزوم انجام کارهای فرهنگی در اربعین، بیان کرد: ما باید از این موقعیت و شور و عشق و گرایش مردم به امام حسین (ع) به نحو حداکثری استفاده کنیم و با استفاده از یکسری نشریات و تبلیغات و کتاب های نوشته شده به مردم آگاهی برسانیم.

مسئول دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اصفهان ادامه داد: ما این کار را می‌توانیم کوچه به کوچه و در موکب ها و در مسیر کربلا انجام دهیم و این دسته از کارهای فرهنگی را برای بیدار کردن مردم و همچنین برای اینکه به شبهاتی که علیه تشیع هست پاسخ دهیم انجام دهیم و بدین طریق شبهات را از مغز و تفکر مردم پاک می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha